fredag, maj 29, 2009

Ledig dag....

Miranda på klippan

Idag är jag ledig och funderar på vad jag ska göra av min dag. Jag skulle behöva göra några ärenden på stan men det ser ju ut att bli så fint väder så det får nog bli en fikastund utomhus också. Tänkte leta rätt på en affär som har Galltvål och prova det. Är det någon av er som har testat det? Fick ett tips av en arbetskamrat och nu är jag lite nyfiken på om det funkar på fläckar.
I morgon gör jag som Miranda på bilden. Solvarma klippor vid havet.....det är sommar det!

32 kommentarer:

Linda sa...

Vilken livsnjutare du har fångat på bild! Hon är ju bara så go!
Jag vill också ligga på en solvarm klippa...
Men vänta, det kan jag ju egentligen, ska bara hitta en klippa :)
Hoppas du får en mysig dag!
Kram

Tankevågor sa...

LindaLotta - Katter kan verkligen konsten att njuta eller hur? :-)Är du ledig nu? Eller tänker du jobba ändå in till det är dags för "nedsläpp"? Kram

Lena sa...

Galltvål har jag bara hört talats om, så en utvärdering sedan tack :)
Jag såsar omkring i min vardag och funderar på att ta fram BadenBaden stolen och göra som Miranda. Utefika låter helt rätt.

Cliff Hanger sa...

Innehåller galltvålen galla? Låter inte så lockande. Men jag läste att den var väldigt miljövänlig, och det är ju bra!

Annika sa...

jag har minsann hört att ni ska få pangväder i helgen!!
DÅ kan du kanske tom bada från era underbara klippor på ön!
Ingen aning om hur galltvål är...
Hoppas att du får svar från ngn som vet.
HA en underbar helg!!!!
KRAM!!!

Bloggblad sa...

I morse var det vrålkallt när jag kom ut - och när jag kom hem satte jag på värmepumpen. Sen gick jag ut ett par timmar senare och fick rena tropiska chocken! Så fort det kan ändra sig.

Blir grillpremiär i kväll - om det inte hinner börja regna, för det regnar ALLTID när vi tänker grilla.

Tankevågor sa...

Panter - Låter så skönt med BadenBaden...i en sån kan man sova gott när man behöver vila.



Cliff Hanger - Urk! Inte vet jag...låter lite äckligt. Äh jag måste LÄSA vad det innehåller men jag har inte hittat någon än.



Annika - Pangvädret är redan här! :-) Jodu nu är premiärdoppet nära...
Ha en underbar helg du med! KRAMAR



Bloggblad - Tänk vad fort det ändrar sig i vädret. Igår hade vi skolans dag i ganska trist väder men idag är det sommar och solsken.

Humlan sa...

Tänkte inte på att hon går så fint ihop med klippan färgmässigt när jag såg bilden första gången. Hon ser verkligen ut att njuta av tillvaron.

Galltvål har jag i skåpet, men jag har inte använt den... ska bli kul att se om du får svar av någon som har gjort det.

Kram

mossfolk sa...

Galltvål har jag bara hört en massa positivt om. Ska bli kul att höra vad du tycker sedan!
Och så skönt det ser ut där på klippan!
Hoppas att du haft en skön ledig dag!

Tankevågor sa...

Humlan - Var köpte du galltvålen??? Tipset fick jag av Rosvik men har inte hunnit kolla upp det än. Idag köpte jag ju en klänning istället för tvål. Tänk så det kan bli! ;-)



Mossfolk - Har också hört att det ska vara bra.
Visst ser det skönt ut på klippan där med Miranda.
Tack, dagen blev riktigt trevlig. :-)

Vonkis sa...

Vad mysigt det där såg ut!

Vonkis sa...

Har använt galltvål i många år. Eftersom det är oxgalla är den väldigt bra på att ta bort feta fläckar. Har fått bort fläckar som varit flera år gammal. Det fungerar även bra på te, rött vin och curry. Jag brukar blöta där det är smutsigt och gnugga med tvålen och så får det ligga så ett tag innan jag tvättar i tvättmaskinen och då brukar jag ha i mitt vanliga tvättmedel också (som för övrigt kommer från tvättex och är miljövänligt och bra det med, köpte en hink för tre år sedan och är väl nere på hälften nu...).

Klimakteriehäxan sa...

Mmmm det ser skönt ut! Och nu påminde du mig om att jag har köpt galltvål - men aldrig provat den! Var jag nu kan ha lagt den nånstans?

Tankevågor sa...

Vonkis - Ja nu har jag också läst att det innehåller oxgalla...
Så det har alltså funkat för dig att ta bort fläckar med? Så bra! :-)



K-häxan - Du med! Leta rätt på den och prova! Jag har inte lyckats hitta någon att köpa än. Minns du var du köpte din? Det finns en lista på inköpsställen på deras hemsida men i min Duka-butik säljs den inte tex.

Fresia sa...

Underbart med en ledig dag då och då.
Ibland när jag tittar på katterna så önskar jag att jag också kunde koppla av så totalt och njuta med hela kroppen. De kan verkligen konsten..
Ha det skönt idag i solen

Tankevågor sa...

Fresia - Ja de kan verkligen konsten att koppla av. I själva verket känns det som man själv går ner i varv bara man ser dem ligga och sova....i alla fall funkar det så för mig.
Ha en jätteskön sommarhelg! Kram

PGW sa...

Clas Ohlsson säökjer galltvål. Jag har också köpt men inte använt! Berätta hur det går.

Jag ska bli katt i nästa liv tror jag, himmel så skönt det där ser ut!

Humlan sa...

Jag tror att jag köpte den på någon mässa eller liknande... men det var länge sedan och den har blivit liggande. Ska försöka komma ihåg den när jag hittar någon fläck.

Villa Nian sa...

Finkatten där. Så mysigt det ser ut! Vi hade ockås utefika idag :-)

Tankevågor sa...

PGW - TACK för tipset! Visste inte att Clas O säljer den...
:-)



Humlan - Nu skriver PGW att den även går att hitta på Clas O så nu borde jag få tag i den....när jag är tillbaka till civilisationen igen. Just nu är det öliv som gäller...



HusEtt - Skönt att ni tar pauser ibland i allt byggande! Förstår att det måste vara mysigt att sitta och se er underbara utsikt vid en fika.....och snart kan ni övernatta där med katter och allt! :-))

Evas blogg sa...

Ja nog behöver vara lite som din katt, bara vara. Nej jag har aldrig prövat galltvåll men tror att det ska vara bra.

Mildamakter sa...

Galltvål är jättebra...det flytande tvålet är jordens bästa fönsterputsmedel!
Jag har inte provat att ta bort fläckar med det, men min mamma använder b a r a galltvål när hon har fått fläckar på något, så jag antar att det är bra även till det.

UllaMona sa...

Jag använder galltvål, superbra om man vill ta bort fläckar...blöter fläcken och gnuggar in galltvålen sen in i tvättmaskin ochh fläcken är borta.
Flytande galltvål brukar jag använda när jag ska rengöra fäljarna till bilen samt däcken.

Jag köper galltvål på Hemtex.

Kissemissen ser verkligen ut att må bra...
skickar lite syvirus till dig..
kram

Tankevågor sa...

Eva - Ja visst kan vi lära av katternas sätt att bara koppla av....visst ser det skönt ut! :-)



Mildamakter - Till fönsterputs också! :-) Vad bra att veta... Tack för det tipset!



UllaMona - Låter som man kan använda den till det mesta tydligen. :-) Måste provas här med.
Kram

Kesu sa...

Mmmmma, har du både hund, katt och klippor? Heaven on earth! Galltvål, berätta! Vet inte vad det är bra för. Jag kan bara olivtvål och sån där hederlig Marseilletvål som jag tror biter på många fläckar.

Lallis - liv och leverne sa...

Åh vilken härlig bild!!
Och det låter underbart:)
Kram Lallis

Sabina sa...

Men vilken underbar bild. Loveli!
Kraaaaaaaaaaaaam

Tankevågor sa...

Kesu - :-) Ja det är "heaven on earth" med hund, katteER och klippor!
Fick et tips om galltväl av en jobbarkompis men har inte hunnit prova än. Ska vara en naturprodukt som är bra mot fläckar.
Olivtvålar är inte dumt det! :-)



Lallis - Roligt att du tycker om bilden....det är en härlig katt också må du tro! Kram



Sabina - Taaaaack! Här kan man snacka om solkatt! ;-)
Kramar till dig.

Sara sa...

Londongirl -

Galltvål reas ut på www.oparfymerat.se för 35 kr + frakt enligt postens tabell. Det låter bra med ekologiska, naturliga ämnen och fair trade när det gäller galltvål. Men personligen tycker jag att det verkar hemskt ofräscht med oxgalla i mitt rengöringsmedel, så det är nog inget för mig. Men vad fan, gelatin äter stopper folk i sig utan att tänka två gånger. Galla är ju kroppens eget finurliga sätt att lösa upp fett i tarmen för att kunna uppta det. Vad kul att någon har kommit på att göra rengöringsmedel av denna naturliga idé.

Tankevågor sa...

Sara - Jag håller helt och hållet med dig... och visst låter det lite läskigt med galla? Men kanske är det bättre på fläckar i alla fall en vissa tvättnötter? ;-)
Kram

Anonym sa...

Ha ha - da jeg så bildet så trodde jeg det var et dødt ekorn!

Tankevågor sa...

knirk - Ha ha ha ...döda ekorrar har vi inte här på ön! :-))