måndag, maj 25, 2009

Summer in the city.....


Igår när vi åkte hem från ön satt jag sent omsider i bilen och blev helt drabbad av att det var så otroligt vackert längs vägen där vi åkte. Allt blommade på en och samma gång. Jag såg gullvivor, liljekonvaljer, smörblommor, mandelblom, vitsippor, tjärblomster och midsommarblomster och jag vet inte allt. Det är nog den absolut vackraste tiden i naturen nu.


I kväll har jag varit inne i Gamla Stan och ätit middag på Paganini. En trevlig liten italienare som är värd ett besök om ni är i stan någon gång.
Gick sen ner till Slussen och tog några bilder och det satt människor precis överallt längs kajerna och fångade kvällssolens varma strålar. Vilken härlig kväll med så mycket folk ute på stan! Nu är det sommar här.

Kolla in termometern på Katarinahissen där uppe! Hela 23 varma, sköna grader och det är på kvällen!


Klicka gärna på bilderna!

18 kommentarer:

Elisabet. sa...

På bloggfesten ..,. säger någon: "tänk .., tänk om Londongirl också hade varit här ...!"

Det ssdes med längtan i rösten.

Tankevågor sa...

Elisabet - Gullegoa du som skriver och berättar det! Tänkte på er massor och blev jätteglad när Panter ringde och ni skålade med mig! :-))

Humlan sa...

Visst är det fint ute just nu. Orkade ta mig ut till förorten i söndags och fick se lite gullvivor och annat. Nu borde man verkligen vara ute mer än inne!
Kram

Annika sa...

Vad härligt!!
Vilka bilder! Klart att du fixar till såna mysingar så att jag kan klicka upp och gotta mig.
Flyt är ett supermysigt ställe. Där har jag suttit mkt.
Underbart att ni har så varmt just nu!!
NJUT på!
Idag vräker regnet ner här. men det gör inget alls. Riktigt skönt faktiskt...
Hihi!
KRAMAR!!!

Sara sa...

Mmm, italiensk mat låter jättegott! Jag älskar vårt nya sommarväder. Har gått runt halvnaken ute i flera dagar, ha ha!

Tankevågor sa...

Humlan - PRECIS vad jag tycker också! Jag vill bara vara utomhus. Man kanske kan sova ute på takterrassen snart.... :-)
Kram




Annika - Roligt att du känner igen dig i stan! ;-)
Det var helt sanslöst ute längs alla kajer och uteserveringar i går....så mycket människor som njöt av sommarkvällen. För den är verkligen på G nu här...SOMMAREN! :-) Så härligt!
Kramar



Sara - Visst är det härligt med all den här värmen! Mmmm...det är gott med italienskt. I kväll gjorde A en fiskrätt med en god grönsaksröra till. Supergott blev det. :-)

Gunilla sa...

Sverige ÄR fantastiskt!

Bloggblad sa...

Åh... fick du telefonskål!!!! Fast - jag hade nog inte hört nån telefonsignal i allt skrålade och skålande vi höll på med på körresan.

Stockholm är ju bara för härligt...

Linda sa...

Åh vad jag saknade dig i helgen...
Men du har haft en härlig helg du med, det ser jag ju :)
Många kramar.

Anonym sa...

Å...
Paganini var några kollegor och jag och åt hos för 3-4 år sedan.
Det var så mysigt och så gott!

bettankax sa...

Nu vill jag till Stockholm! :)

Tankevågor sa...

Gunilla - Ja verkligen! Nu är det en sån vacker tid också med alla blommor.



Bloggblad - Ja det var så kul att få vara med på en skål med gänget i Halland. :-)



LindaLotta - Tänkte på er hela tiden...förstår att ni har haft en jättehärlig träff. Varm kram



Marskatten - Då vet du vad det är för ställe. :-) Kul att du varit där.



Bettankax - Välkommen....stan ligger här och väntar på dig. :-)

mossfolk sa...

Här är en till som så gärna hade velat träffa dig i helgen!

Skrev själv precis häromdagen att det måste vara den vackraste tiden på året nu. Helt underbart. Fast 23 grader har vi nog inte haft... än :)

Tankevågor sa...

Mossfolk - :-) Vad gulligt av dig att skriva så! Tänkte som sagt jättemycket på er. Förstår att ni haft det helt underbart!
Ja, nu är det verkligen en härlig tid i naturen....vill bara vara utomhus hela tiden. Skönt att man har en hund att gå ut med eller hur?

Eleonora sa...

Som vanligt underbara bilder. OCH vilken vacker stad vi bor i!!!
De 23 graderna var nog bara igår. Idag har det blåst, blåst hela dagen och ingen värme var det.

Ha det gott även inne i stan´.

Tankevågor sa...

Eleonora - Tack för dina snälla ord! Nej idag har det blåst mycket ute hos oss också. Men inget regn fick vi som de talade om.
Kram på dig!

Villa Nian sa...

Tänk, över ett år sen jag var där! Ibland vill man vara både här och där! Tack för dina bilder.

Tankevågor sa...

HusEtt - Ja tänk! Nu har ni inte tid alls med Stockholm förstår jag. :-)