fredag, september 26, 2008

Taxi, var god dröj.....

Jag tycker om att åka taxi. Gör ni?

34 kommentarer:

Annika sa...

Absolut!! Speciellt om det är en sådan där mysig sjötaxi!! En sån har jag aldrig åkt, skulle gärna vilja.
KRAMAR!!!

Linda sa...

Har aldrig åkt en sjötaxi, eller vad det heter, men på ett lugnt vatten, en liten kort bit - jodå, det skulle jag nog gilla :)
Kramis

Anonym sa...

Den där taxin vore roligt att prova på.
Vanlig taxi är det längesen jag åkte. Men tänk...när jag var ung och var ute och roade mig...då var det allt som oftast taxi som gällde när jag skulle hem. Då kostade det inte skjortan att komma hem till porten. Tänk om det kunde vara så nu också...så många det skulle bli som slapp bli misshandlade och våldtagna.

mossfolk sa...

Vanlig taxi... nja, det är mer när inget bättre alternativ finns. Men sjötaxi ser urmysigt ut. Det skulle jag inte alls ha något emot att prova!

Anonym sa...

Är denna sjötaxi möjligen involverad i "Trevligt besök del 2"?

Kram

stella sweden sa...

Hmmm...den ser nästan lika mysig ut som vår lilla räddningsbåt...

(men bara nästan)

Humlan sa...

Absolut!
Och jag åker hellre båt än bil, men jag har inte åkt sjötaxi på... massor med år!

Anonym sa...

B har en tuff bat. Det vore kul att aka med honom igen. Jag sitter pa en bar/cafe pa Itakha pa Greklands vastkust...darav avsaknaden av prickar. Seglatsen hit gick bra. Tyvarr sag vi varken salar eller delfiner den har gangen. Kanske imorgon...

Kramar

Inkan© sa...

Det är inte ofta - men den finaste båttaxituren var ut till Bullerön -i Stockholms yttre Skärgård. Det var en upplevelse utöver det vanliga.

Sabina sa...

Faktiskt så gillar jag INTE Taxi, jag tycker att dom kör som galningar. Jag förstår att du menar sjötaxi, är ju inte så förtjust i vatten heller om det inte är helt vindstilla då förstås=)
Kramkram hoppas du får en trevlig helg.

Anonym sa...

Hej och OJ :-D
Den taxin skulle jag vilja åka. Får man säga vart man vill? Jag vill till Åland eller kanske till Madeira :-D

hej från Evy

Unknown sa...

Taxi ja tack!!!!!!

Lena sa...

Jaa, särskilt om man ska ut på havet. Trevlig helg där ute!

Anonym sa...

Härligt, jag tog ju båten ibland i Stockholm,
istället för tunnelbana ;)

Hannele på Hisingen sa...

P.S.
Cykeltaxi, ricksha, finns ju också i huvudstaden.

http://www.cykeltaxi.se/

Tankevågor sa...

Annika - Det hör till ovanligheterna att det blir sjötaxi. Vi har ju alltid egen båt. Ibland kan vi behöva hjälp av någon skärgårdsbo/granne här med skjuts men det är inte heller så ofta. Bra att det finns flera alternativ.
Du får väl ta en tur ut med K o P nästa gång du är här på sommaren vetja! :-)
KRAMAR



Lindalotta - Vännen du kan väl komma upp till stora huvudstaden så kan vi träna med Djurgårdsfärjan? ;-)
KRAMAR



Gunnel - Åh vad roligt att se dig här igen! Är allt bra med dig och håller du fortfarande på med valpkursen? :-)
Visst är det trist att det är så dyrt att åka hem sena kvällar/nätter med taxi men jag gör det ändå. Är ju inte ute så ofta heller.
KRAM



Mossfolk - Åker man sjötaxi i Stockholms skärgård kan man utgå från lite olika ställen. Det är förstås inte heller billigt men trevligt som sjutton. Det här bolaget ordnar dessutom trevliga utflykter.
Kram



Per - :-)) Somliga kommer till ön och somliga seglar bara förbi. Sånt är livet här i farleden.
Hoppas ni hade en trevlig helg på Ekskär!
Kramar



Stella - En ganska mysko båt egentligen som han har byggt till men trevlig är den! Dessutom går den fort och det gillar jag när jag har ont om tid. :-)




Humlan - Inte på flera år? Äh det är samma här. Men det är jättebra att taxibåtarna finns. Kommer att behövas nu igen för vår del i höst när vi lägger upp vår nya båt.
KRAMAR I MASSOR



Trucken - Åh Itakha!! Glöm inte min snäcka!! Hoppas du får se någon delfin.....jag spanar vidare efter sälen och det vet i sjutton om jag inte har hittat en Mörumspinnare också!!
Kramar i massor



Inkan - DET kan jag mycket väl tänka mig att det var en härlig upplevelse.



Sabina - Men det förstår jag så väl. Du är ju proffs på det här. Jag har faktiskt också åkt någon gång när det gick alldeles för fort hem. Lite läskigt faktiskt.
Sjötaxi är roligt...jag lovar. Men jag vet ju....du kan öva båtåkande med mig och Lindalotta på Djurgårdsfärjan. ;-)
Kraaaaaam!



Evy - Om det ändå vore så väl! ;-)
Då kunde man ju åka vart man ville.
Hej hej.



Rosvik - Japp....om vi inte får ta till vår privatchaufför förstås. ;-)
Kraaaaamar till dig.



Panter - Tack! Här ute är det lugnt och skönt. Inte mycket båtar alls trots att vädret är vackert.



Hannnele - Vad bra att du kunde det! Cykeltaxi har jag aldrig åkt, varken här hemma eller utomlands.

Det Mörka Hotet sa...

Wow: så himla häftigt - det har jag själv aldrig provat på!

Tankevågor sa...

DMH - Du får väl göra det när du ska ut och spana på säl! :-)

Anonym sa...

Hej igen!
Jo det är två gånger kvar på valpkursen...och du...tror inte det blir flera av den sorten för mig. Ska försöka få vara med på agilitykurser istället...där kan jag liksom lite mera. Valpar med nya hundägare...ja det är nog ett litet kapitel för sig. Vissa är ju hur duktiga som helst...men en del går det knappt att hålla sig för skratt. Jag riktigt ser mig dom spatsera med sina hundar på sta´n med en kamptrasa framför nosen. Allt blir så överdrivet när dom inte riktigt förstår vad vi säger :O) Men men...dom kommer väl på hur det ska vara.
Men visst är det roligt med de små liven och se framstegen.

Det andra är som förr

Cliff Hanger sa...

Visst gillar jag taxi. Men det är ju något billigare att åka buss och tunnelbana då det är gratis för mig.

Tankevågor sa...

Gunnel - Fniss...ja det är verkligen en värld för sig det där. Minns så väl hur det var när vi gick på valpkurs med R. Hon charmade alla och ledaren kom av sig många gånger pga henne.
Jag tror säkert att agilitykurs skulle vara kul för dig. Där har du ju massor av erfarenhet med dina tävlingar.
Med tanke på allt det andra så skickar jag massor av kramar till dig...



Cliff Hanger - Visst är det skillnad i pris då! :-)
Men det är skönt att komma från dörr till dörr ibland sena kvällar.

Villa Nian sa...

Den där taxin ser ut som om den kan ta en till något bra ställe :-)

Tankevågor sa...

Tina - Ja det visade sig att den kunde det. :-))
BRA gjort med tanke på att den här ön bara är en liten flugskit på sjökortet. Men det finns ju GPS.

Sabina sa...

Det låter ju toppen=)
Djurgårdsfärjan It is!!
Kraaaaaaaaaam

Elisabet. sa...

Åååå, det verkar hur trevligt som helst!

Evas blogg sa...

En sjötaxi skulle jag allt tycka om!

Anonym sa...

Ekskär bjöd på vedeldad bastu och 12 gradigt vatten.....Nästa dag seglade vi till Sandhamn. Riktiga duschar med varmvatten, restaurang och massor av folk. Ribbåtar, racing och sjöflyg..hann tyvärr inte med allt. Lärde mig att det finns skärgårdsradio.....

Kram

Tankevågor sa...

Sabina - Då är det taget eller hur?! :-)
KRAMAR



Elisabet - Japp....det är verkligen trevligt. :-)


Eva - Jag tror också att du skulle det. Du får prova någon gång vetja!



Per - Låter härligt allt utom de där ribbåtarna....jag börjar bli lite "allergisk" mot dem nu.
De märks så mycket nu på hösten när allt är så tyst och stilla där ute...
12 grader....vi hade 14 men vi kanske inte mätte ordentligt.
KRAM

Klimakteriehäxan sa...

Sån taxi har jag åkt alldeles för sällan! Om ens nånsin, när jag tänker efter????

Tankevågor sa...

K-häxan - Du är väl för söt! Om det är "ens nånsin" så är det nog för sällan! :-)
Kram på dig!

Anonym sa...

Hej hopp!

En sådan Taxi åkte jag när jag skulle iväg till Rögrund med jobbet förra året. Lockande och underbar utsikt men
F-N vad det gungade och lät/bullrade. Blev alldelse yr och illa mående!!Undrar om inte det var samma gubbe? Eller ser de alla likadana ut? Hmmmmm...

Hoppas att det är bättre på jobbfronten. Att barnet/ barnen mår bra och även fröken som tappat kontrollen. Hon kanske behöver en timeout för att hitta tillbaka.

Kram
Dilovan

Tankevågor sa...

Dilovan - Hej vad roligt att se dig här! :-))
Tror inte att det var samma gubbe för den här utgår med sin båt från Vaxholm men man vet aldrig.
Jobbet är lite turbulent just nu men det ordnar väl sig till slut.
Kramar till dig.

Anonym sa...

taxi - var god skölj...

:)

Tankevågor sa...

Stefan - Ha ha ha .....ja såklart! :-)