tisdag, september 23, 2008

Denna dag ett liv....

1. Dagens frukost: Youghurt med färska hallon

2. Dagens outfit: Grå, kort manchesterkjol, svart top och kofta, svarta strumpor och skor.

3. Dagens mesta skratt: Leken ”titt i busken” på vår utedag med parallellklassen.

4. Dagens värsta: Kollega som vrålskriker över ett av våra barn.

5. Dagens tanke: Hur ska det här gå?

6. Dagens känsla: Inte här, inte mer nu.

7. Dagens mms: Från en segelbåt i Grekland.

8. Dagens viktigaste: Samtalet med liten kille som blivit överöst med skrik.

9. Dagens uppskattning: Handledning med två kollegor (andra än ovan) som är ur kurs.

10. Dagens längtan: Lilla baby-girl och se nr.7

11. Dagens gosigaste: Roxy och kattgänget när jag kom hem.

12. Dagens glädje: Ett telefonsamtal.

13. Dagens vill ha: Webbkamera till ön.

14. Dagens TV: Idol och någon polisserie.

15. Dagens sötaste och blötaste: Nybadad Roxy.

16. Dagens tröst: Choklad och rött vin.

17. Dagens beslutsamhet: Det blir nog bättre i morgon.

20 kommentarer:

Humlan sa...

Vilken dag!

Jag har också fått rödvin och choklad i dag!

Det är klart att det blir bättre i morgon!!

Kramar

Lena sa...

Det blir säkert bättre idag. Hoppas att den vrålskrikade kollegan har insett ett och annat över natten. Kramen.

Det Mörka Hotet sa...

Ibland får man ta en dag i taget.

Och vissa dagar får man ta en timma i taget!

Tankevågor sa...

Humlan - Ibland är choklad det enda rätta! ;-)
Klart det blir bättre...
Kramar



Panter - Det hoppas jag också att hon har.
Så här går det inte längre.
Kramar till dig också.

Tankevågor sa...

DMH - Ja så är det och det har jag stor erfarenhet av! Biter ihop och är glad över att jag ändå har världens härligaste jobb. :-)

UllaMona sa...

Hoppas att denna dag blir en bra dag för dig.
Skickar höstkramar från norr.

Anonym sa...

Hej
Nu kommer jag med mina floskler igen. Men "take it or leave it". Jag vill bara uttrycka det första som jag kommer att tänka på:

"Dagen blir vad man gör den till". Det säger alla och envar till mig så fort jag klagar. Lättare sagt än gjort men kanske det går om man inte hänger upp sig det som irriterar???

Kollegan som skrek. Är det någon som frågat henne/honom hur hon/han mår. Kan vara fruktansvärt jobbig så där i efterhand att veta att man burit sig illa åt. Den som skrek kanske behöver hjälp att bearbeta detta för det inte ska upprepas. Kanske fattas den där chokladen och vinet kollegan.

Bli inte arg på mig nu igen för jag kritiserar ingen, det är bara reflektioner jag gör när jag hör något. Blir för det mesta missuppfattad själv då jag har svårt att uttrycka mig utan att det blir missförstånd.

Ha en bra dag och en webkamera till havet vore inte fel. Inget tröstar så mycket som vågskvalp.

Hej från Evy

Annika sa...

Ja, vilken dag...Och vilket sätt att dokumentera den på. Jag gillade det.
Alltid jobbigt med folk som skriker på barn, tycker jag. Det blir så otäck stämning av det. Hoppas att det ordnade upp sig för samtliga inblandade.
Kramar från mig som skickar lite sensommarsol från Reston!

Morgondimma sa...

Och snart blir det citronmarängpaj :) du har väl hört att du ska bli kidnappad?

Sabina sa...

En dagens är aldrig fel min vän. Men sicken dag.
Det låter som om du klädde dig fint idag, men det kanske du gör varje dag ju=)
Kraaaaaaaaaaam

mossfolk sa...

Puh, vilken dag!
Jag har varit på besök på min vfu-skola. Nu vill jag börja på en gång :)

Batbut sa...

Klart det blir. Bättre imorgon så klart! Och Du...En blå liten skål längtar hem......

Tankevågor sa...

Ullamona - Tack snälla du! Jag skickar kramar tillbaka till dig där uppe!



Evy - Dagar är verkligen olika och jag är inte den som hänger upp mig på saker som irriterar någon längre tid.
Kollegan som inte klarar av sitt uppdrag har massor av hjälp och stöd från flera håll och då menar jag verkligen ORGANISERAT stöd! Om du vill får du gärna maila mig så berättar jag mer om det och hur det går till.



Annika - Visst är det jobbigt och är man lärare så ska man inte få ett totalt utbrott som hon fick....visst kan man bli arg och visa att man är bestämd. Men hon gick över en gräns som gjorde det hela väldigt otäckt.
Skönt med sol Annika! Men vi har HÖSTsol och jag tycker det är sååå skönt nu. KRAMAR i massor.



Morgondimma - Jag har hört talas om en kidnappning den 18 okt.... ser fram emot den!! :-)



Sabina - Dagens är helt klart kul och den är direkt inspirerad från DIG så klart! :-) Det säger ju en del om hur dagen var eller hur?
Kramelikram



Mossfolk - Vad kul att du ska ut på VFU nu! Hoppas du får jätteroligt och bra och en handledare som är toppen! Precis som det ska vara. :-))



Batbut - Klart det blir bättre....så tänker jag jämt. (Har ju övat mycket på just det)
Blå skålen är saknad här....

Linda sa...

Åh kära vännen... Jag blir ju alldeles matt av att läsa din lista.
Jag hoppas att du har haft både en och två dagar som varit bättre än den där.
Och du, imorgon är du ledig!!!!
Bamsestor kram från Mig.

Tankevågor sa...

Lindalotta - Klart jag har och den där dagen hade sina ljuspunkter också som tur var. :-)

Nu blir väl somliga här galna men jag viskar... * jag ÄR ledig i morgon men jag ska jobba lite ända...bara 4 timmar * Schhh säg inget! ;-)

KRAM

Linda sa...

Men du... Det är ju halva dagen! Fast då är du väl ledig halva torsdagen i nästa vecka???

Unknown sa...

Ja jisses vilken dag. Inte blev fredagen mycket bättre heller.

En sak som jag funderar massor över är...
varför får man inte skriva vad man vill i sin egen blogg utan att andra ska gå i taket och få en otrevlig ton i kommentaren. Har sjäv råkat ut för det och har bestämt mig för att det är min blogg och mitt liv. Tänker inte ens bemöda mig med att besvara negativa saker. Det är inte därför som jag skriver en blogg.

Morr! Nu blev det visst lite neg ändå.

Jag förstår verkligen att man reagerar på det du skrivit men det borde vara det stackars barnet som får all uppmärksamhet. Vi vuxna har ett stort ansvar och våra känslor ska inte ta över i arbetet!!!!

Puss o kram o ha det så gott på ön

Tankevågor sa...

Lindalotta - Glöm det! Torsdagar sitter jag i möten med först skolledningen sen kollegorna i mitt arbetslag. Men NÄSTA fredag ska jag vara HELT ledig. :-)



Rosvik - Ja jisses vilken fredag det blev. Även om jag hunnit gå hem innan det hela bröt ut så var det skönt att få uppdateringar om alla turerna. Hoppas nu att allt kommer att lösa sig på bästa sätt på måndag.
Bloggen ja du har alldeles rätt i att den bestämmer man själv över. Jag tycker du gjorde helt rätt när du tog bort dina negativa kommentarer som du inte visste vem som skrev.
Vad det gäller barnet så visst var det tufft för honom att få allt det där. Inte bra alls. :-(
Sitter här på ön nu och solen lyser och allt är bara så totalt avkopplande.....borde vara kvar här resten av hösten. :-))
Massor av kramar.

Anonym sa...

Punkt 16 och 17 ska jag ta till mig!
Kram

Tankevågor sa...

Marskatten - :-) De punkterna får man ta till sig lite då och då
Kram