fredag, november 14, 2014

Novemberljus i Stockholm


Älskade Stockholm är så vackert i alla sorters ljus. Just nu är det mest grått. Men himmel så vackert det är med det morgonljuset och särskilt när solstrålarna försöker kämpa sig igenom det grå!


Överallt har man nu i flera veckor riggat upp ljusslingor och allt som ska bli stans julbelysning. Snart glittrar hela Stockholm i ljusbollar, slingor och änglar....Stockholm får på sig festkläderna inför julhelgen. Visst är det vackert men än så länge njuter vi av stans naturliga ljus.


20 kommentarer:

Elisabet. sa...

Och hur glittrigt blir det inte - inombords - när man upptäcker att Tankevågor har lagt in bilder!
Tack!

Tankevågor sa...

Elisabet - Tack själv! Blir så glad när du hittar hit. :-)

Äventyret framtiden sa...

Stockholm är alltid Stockholm. Helt enkelt underbart.
Tack Lisbeth!

Evas blogg sa...

Som jag älskar dina Stockholmsbilder!

Tankevågor sa...

Karin - Jag håller med dig. Stockholm ÄR underbart.



Eva - Tack snälla du för de orden! Det värmer ska du veta efter så här lång tid som jag varit borta från bloggen.

mossfolk sa...

Som alltid visar du huvudstaden från dess bästa sida! Så fint!

Tankevågor sa...

Mossfolk - Tack för dina snälla ord och för att du tittar in här!

Monet sa...

Vilka vackra bilder. Väcker lite längtan till hemstaden!

Humlan sa...

Funderade först på när du hade hittat det ljust, men så kom jag på att solen faktiskt har kikat fram några korta stunder nu och då ... men dom har varit korta! Fina bilder!

Ja, nu börjar jag längta tills dom tänder adventsljusen på riktigt! Jag hoppas att jag hinner med att plocka fram här hemma till advent!
Kram

Tankevågor sa...

Monet - Tack! Men du kommer väl tillbaka hit lite då och då eller hur?


Humlan - Om man är ute och går tidiga morgnar så är man där när ljuset kommer. ;-) Jag längtar också efter adventsljusen - inte lång tid kvar nu. Kram

Humlan sa...

Jag sover oftast tidigar morgnar, det är väl därför jag missar allt det vackra ...

Tankevågor sa...

Humlan - Det gör de flesta.....sover vid den tiden alltså. Vi brukar vara rätt ensamma längs kajerna i stan när vi går.

Annika sa...

Vad trevligt med lite vackra bilder på din blogg.
ÅÅÅ vad jag skulle önska, och vilja, att du började blogga igen!
Dina bilder är helt underbara, Lisbeth! Du, den sanna Stockholmsbloggaren. MISS IT!!
Ljuset i bilderna är underbart fint!!
KRAMAR!!

Nässelblom och choklad sa...

Vilka fina bilder på Stockholm. Fantastiskt att du fångat vackert solljus, det har inte synts till mycket den här hösten. Vad kul att du är igång och gör inlägg. Jag har varit helt frånvarande från bloggen ett tag, får se om jag kan lyckas komma igång igen. Ha det fint! Kram Eva

Tankevågor sa...

Annika - TACK! Vad roligt att du hittar mina få inlägg! Är ju lite sugen igen nu sen jag köpte en ny kamera....plötsligt blev det mycket roligare igen att fotografera. Det lär nog bli fler inlägg här innan jul.
Kram på dig Annika!


Eva - Tack för dina ord! När det väl syntes lite ljus i allt det grå så måste man ju passa på och försöka fånga det på bild. Vad roligt om du också kan komma igång på din blogg.....ska titta in där och se.
Kram

Hannele på Hisingen sa...

Fina bilder! Vi ska dit nästa vecka och äta och dansa i Blå hallen... ♥

Charlie sa ... sa...

Ja, dina bilder är som balsam för min själ. Jag älskar dem och ingen fångar Stockholm och skärgården som du!

Stor kram från ett stämningsfullt Connecticut - vi firar Thanksgiving och det doftar gott i hela huset. Utanför snöar det lite och vi har tänt ljus överallt.

Lotta

Tankevågor sa...

Hannele - Tack! Det är trevligt med dans där... Hoppas ni hade det trevligt!?



Lotta - TACK! Dina ord värmer i vintermörkret här! Stockholm är oerhört vackert nu ....men MÖRKT innan snön kommer. Förstår att ni har haft en skön TG-helg med god mat och mys.....och nu är det snart en ny helg vi går emot. :-)
Kram

Dubai Contacts sa...

The photography is really awesome

Agneta sa...

Wow, vilka foton! :)