söndag, januari 30, 2011

Djungelboken och tigrar i sikte och små grytor har också öron eller hur det nu var....


Veckorna bara rasar iväg och det är mycket på jobbet just nu. Tycker den här terminen har rivstartat i racerfart. Nu i tisdags var vi ett gäng på mitt jobb som gick och såg Djungelboken på Stadsteatern och den var riktigt bra. Erik Gadd hade skrivit musiken och det var full fart från början till slut i storstadsdjungeln.

På torsdag nästa vecka ska maken och jag gå på Dramaten och se en av mina favoritpjäser nämligen Stormen av Shakespeare. Det ser jag verkligen fram emot. Har sett den i tidigare uppsättningar och nu är det alltså dags igen. Har till och med döpt två av mina katter till namn efter pjäsens personer. Miranda som vi har nu och Prospero som var vår första kattkille ute på ön.


Och så var det då barnbarnet som precis som vanligt snappade upp något hon hörde...hennes vuxna pratade om vintern och en av dem säger: Jag hoppas i alla fall att vi får en tidig vår....varpå ungen utropar med ett glatt tjut: JAAA! EN TIGERVÅÅÅÅR! Grrrrrrr!  :-)

32 kommentarer:

Lena sa...

Racerfart... ja visst, men du har guldkorn att se fram emot och tänka tillbaka på. Det är nog väldigt viktigt att ha det så för att orka racet. Hoppas det lättar framöver, snart har i alla fall jag lov.

Tankevågor sa...

Lena - Ja det är skönt att ha något att se fram emot. Just nu är racet väldigt roligt....men jag skulle önska att jag hann hämta andan något på helgerna.

Klimakteriehäxan sa...

Om det blir en tigervår hoppas jag att de ljusa ränderna blir bredare än de svarta ...

Bloggblad sa...

Gud, vad den lilla ungen glittrar med ögonen! Måtte det alltid fortsätta att glittra!

(Du skriver väl upp roliga kommentarer?)

Tankevågor sa...

K-häxan - Ha ha...det blir det säkert! :-)

Bloggblad - Ja måtte det alltid fortsätta det där glittret i ögonen. Här skrivs för fullt....hon har ju alltid något som hon kommer med.

Anita sa...

Åh, denna söta och kloka unge. Hon är för goo!

En jättesöt tigerunge också! :)

Allt gott!

Eleonora sa...

Härliga lilla söta barnbarn och oj vad håret har växt och blivit långt på henne!

Spännande att få se Stormen. Min bästis såg den för tid sedan och var mycket imponerad. Ha det gott med den föreställningen.

Kram kram

Tankevågor sa...

Anita - Ja det tycker jag med att hon är men jag är ju hopplöst partisk förstås. Men hon har så många roliga saker som hon säger, funderar och filosoferar om. :-)
Visst är det en fin tiger...hittade den på Kolmården förra sommaren.


Eleonora - Nu har hon ännu längre hår ska du veta....den här bilden är från tidigt i höstas.
Vad kul att du har hört bra om Stormen, det har jag också gjort.
Men vad var det du missade på Operan? Så trist att du inte kom iväg!
Kramar i massor till dig!

mossfolk sa...

Så stor hon har blivit! Och alltjämt lika söt :)
Jag försöker dra mig till minnes om jag någonsin sett en teater sådär, men tror faktiskt inte det. En rad musikaler är nog det närmaste...

Tankevågor sa...

Mossfolk - Ja nu är hon stor...ska fylla 3 om en månad.
Det går i perioder för oss det där med att komma iväg på teater. Gillar att göra det och nu är vi inne i en sån period igen.
Musikaler älskar jag. :-)

Anki sa...

Finns inget som kan glädja och värma så som barn och barnaord! :-)
Varm kram

Annika sa...

Kul, den skulle jag också vilja se, Djungelboken, med musik av Gadd!! SÅ spännande det låter. Samna sak med Stormen, förstås.
Den lilla R är ju så gullig att det inte är KLOKT!!!!
KRAMAR!!

Humlan sa...

Vilken fin tiger och naturligtvis ännu en underbar bild på lilla R! Hon glittrar verkligen med ögonen och ser härligt förväntansfull ut. Jag undrar hur hon har tänkt sig en Tigervår...

Härligt med alla teaterbesök!
Kramar!

JULIEK sa...

Hi hi hon er så underbar ditt barnbarn, man blir så glad av bilder på henne, søtnosen : )

Musikanta sa...

Underbart söt liten flicka!!! Jag har ju bara pojkar att jämföra med.

Säger som Bokblad: du måste skriva upp alla roliga kommentarer! Man glömmer så fort...
Kram!

Hannele på Hisingen sa...

vi tigervrålar också tillsammans :)

Tuvstarr sa...

Önskar dig en fin torsdagskväll.
Och därefter en fin tigervår förstås. Så söt hon är. Kanske inte dumt att skriva upp några av hennes tankar.
Ha det bra.

Tankevågor sa...

Anki - Du har så rätt. Jag blir alltid så glad när jag är med henne och lyssnar på allt hon pratar om. :-)


Annika - Ja den var sevärd helt klart. En nutidshistoria om den ensamma Mowgli i storstadsdjungeln.
Stormen är en klassiker som det ska bli jätteroligt att se igen. :-)
TACK visst är hon gullig! Tycker jag med såklart.
KRAM!


Humlan - Tack jag gillar badbilden på tigern! Tog den på Kolmården.
Jadu nu går jag här och tänker detsamma....låter som en tigervår kan vara som en varm päls ibland och lite rivig ibland. ;-)
Ja hon har verkligen glädjeglitter i ögonen den ungen.
Kram


Julie - Tack! Ja hon är härlig! :-)


Musikanta - Inte så "bara" med dina fina pojkar! De är ju hur gulliga som helst.
Ja man borde skriva upp mycket mer hela tiden....det kommer ju alltid något klokt och roligt ur henne.
Kram


Hannele - Ha ha ....ja då kanske den kommer snart då. ;-)


Tuvstarr - Tack det ska bli roligt på torsdag!
Ja man borde skriva ännu mer av allt som hon gör och säger....
Ha det bra du med!

Stina sa...

Jag säger bara, sicken SÖT unge!:-) Kram Stina

Christina sa...

Vet inte vilken som är häftigast - tigern eller barnbarnet. Två snyggingar hur som helst :-)

Tankevågor sa...

Stina / Hemma på landet - Jadu det tycker jag med....såklart. ;-) Kram!


Christina - Ja, visst är de! Riktigt färgstarka personligheter också. :-)

Miss Upsey Daisy sa...

Hon är så himla fin ditt barnbarn. Är ni lika?

Tankevågor sa...

Miss UD - De finns de som påstår det. Men det är märkligt det där med likheter. Hon är väldigt lik sin pappa och jag tyckte aldrig att han var lik mig när han var liten. Han var mer lik sin pappa.

Vonkis sa...

En tigervår! Underbart!

Tankevågor sa...

Vonkis - Ja nu tror jag den där tigervåren kommer smygande här snart. Det känns så i alla fall efter gårdagens strålande solsken och takdropp. :-)

Taina sa...

HAHAHAHAHAHA! Underbart! TigerVÅÅÅR!.

Eleonora sa...

Tack för dina gratiskramar och snälla du kom ut ur skamvrån - inte har du där att göra!
Trevlig helg och må så gott!

Tankevågor sa...

Taina - Ja visst är det underbart! :-) Kan man bli annat än glad.


Eleonora - Men jag som hade skrivit upp det i år och allting!! :(
....och nu är det helg igen här. Kramar till dig.

Linda sa...

Tänker på er. Otroligt mycket.
Många kramar.

Anonym sa...

Jag vill också ha en tigervår. Tycker det låter som en bra vår faktiskt....
Bilden är fantastisk, man blir varm bara av att titta på den.

Hoppas ni tyckte föreställningen var bra nu.

Gick det bra igår? Tänker och tänker.....

Kramar
Fresia

Evas blogg sa...

Tigervår. Love it!!

Tankevågor sa...

LindaLotta - TACK för att du tänkte på oss! Så skönt att veta det. Varma kramar tillbaka till dig.


Fresia - Ja vilken vår som helst vill jag ha snart. Efter sportlovet får den sätta igång.
Föreställningen av Stormen var helt MAGISK. :-)
Ja nu vet du hur det gick..
Ringer dig någon kväll.
KRAM


Eva - Ja kan man göra något annat än älska uttrycket! :-)
Du kanske kan måla en tigervår?
Undrar så hur en sån ser ut. ;-)