söndag, mars 16, 2008

Rätt låt vann?

Idag borde väl de flesta tycka att rätt låt vann eftersom Charlotte var så segertippad innan tävlingen eller? Men om jag förstod det rätt så fick Sanna flest av de inringda rösterna. Jag gillade faktiskt flera av låtarna i år men framförallt Rongedal. Den låten har jag tyckt om hela tiden.

Men någonstans i tävlingen så kommer hon då och ska fylla ut tiden mellan de tävlande bidragen och jag inser vem som är min klara favortit den här kvällen. Hon sitter där vid tangenterna och sveper fram Ola Salos "The worrying kind" med sin sköna röst.

Lyssna på Maia Hirosawa och ha en fin dag!

23 kommentarer:

Evas blogg sa...

Ja visst var hon bra? Jag hade aldrig hört henne förut men blev tagen av hennes sätt att sjunga. Jag höll också på Rongedal.

Unknown sa...

Hon var grym!

Men jag höll på Charlotte eller Sanna eller Linda eller....

Hörde iofs inte så mycket då vi satt på Olearys och försökte prata bland alla tvapparater som visade fotboll och hockye samtidigt som mello.

P o K

Morgondimma sa...

Den var helt underbar, t o m jag gillad låten i den versionen

MB sa...

Synd att såna som hon aldrig är med och tävlar utan bara är pausnummer :-(

Tjejen var suverän i all sin enkelhet!

Annika sa...

TACK L!!! Har aldrig hört talas om henne förr, och nu fick jag se henne här hos dig. Jättefin röst!!
Verkar som om rätt låt vann ja...Själv såg jag inte det hela, var ju ute på annat mitt på blanka eftermiddagen.
Ska kolla in svt.se nu istället.
KRAMAR!!!

Lena sa...

Hon var kvällens behållning. Numret var fint, nästan bättre än originalet.

Anonym sa...

Jag höll också på grabbarna eller så på Sanna...men den är bra den här med Charlotte också. Ett bra startfält överlag...

Bloggblad sa...

Den versionen var bättre än den "riktiga".

Rongedals låt lyssnar jag inte på - jag kollar bara in hur lika de är och glömmer hur det låter... :)

Turtlan sa...

Sanna berörde mest!
BWO skulle ha gjort sig bäst i stora finalen.
Rongedals var läckra på sitt sätt och sötast? Vem var det? Björn G så klart!!!! Ack så söt!

Tankevågor sa...

Eva - Hon har en sån fin röst tycker jag. Det är inte alls så länge sen jag själv upptäckte henne. Hon var med på ett morgonprogram på TV och jag minns att jag bara satt och log när hon sjöng. :)



Rosvik - Hoppas ni hade en kul kväll. Det blev en mysig kväll här också till slut. kram



Morgondimma - Mmm, helt underbar. :)



Maleandro - Ja det är synd men jag är säker på att vi kommer att höra mer av henne framöver.



Annika - Vad roligt att hon är en ny upplevelse för dig! Lyssna på hennes " And I found this boy". Om man kan beskriva en låt som ett glatt skratt så måste det passa in på den. Bubblande glad låt. Och jag gillar verkligen hennes röst. KRAM



Panter - Håller med dig helt och hållet! :)



Gunnel - Sannas låt är en riktig tryckare på dansgolvet. :)



Bloggblad - Visst är de lika som bär de där! :)



Turtlegirl - Har du också fallit för gose-Björnen! ;-)

Linda sa...

Jag gillade Charlottes låt från början, det är på något vis mest så som man vill att schlager ska vara.
Fast det är ju inte det det handlar om längre.
Jag älskar The Ark, men blev mäkta imponerad av pausnumret - det var riktigt, riktigt bra!

Tankevågor sa...

Lindalotta - Visst blev man imponerad av Maia! Så vackert framfört eller hur?

Anonym sa...

Tack snälla du för din hälsning idag!!

Anonym sa...

Det var roligt att du har lagt ut Maias version av "Worrying kind", jag missade det i lördags! Hon är för härlig den tjejen!

Jag vet inte vem jag höll på, lite Sanna Nielsen, lite Charlotte Perelli, lite BWO och som du en hel del på Rongedal
Charlotte kommer inte att göra bort sig i Belgrad och låten är nog tillräckligt internationell för att slå bra.

Tankevågor sa...

Gunnel - JA MÅ DU LEEEEVA! Hipp Hipp Hurra! :)
Har glömt att säga att jag tycker din rubrikbild på din blogg är så häftig! Det är inte alla som har hundar som kan klättra i träd!! ;-)
Undrar just om jag kan få Roxy att göra det tro?




Marskatten - Hon är en jättefin sångerska den där Maia. Det var lite så där för mig också, det fanns några låtar som jag fastnade för.

Sabina sa...

Ja jösses så bra hon gjorde den låten. Nästan bättre än orginalet tycker jag=)

Jag gillade så många låtar i år, men absolut, Charlotte varen värdig vinnare tycker jag, men Rongedal var oxå jätte bra och Sanna, ja å Linda, sen gillar ju jag Frida, kanske inget att skicka till Eurovision men en glad å sprallig låt=)

ha en bra arbetsvecka, tänker på dig & Rosvik varje gång jag är i Kista och snurrar runt i rondellerna där=)

Kramar

Bettankax sa...

Tack för hälsningen på lindalottas blogg! Smyger in här lite nu och då och njuter av dina fina "promenadbilder".
Tror jag lyssnat på Maia nu ett tjugotal gånger, helt underbar!

Johnny sa...

Ah, jag håller med dig, det är en skön låt. Jag höll nog på Charlotte, även om Rongedals var favoriten innan. Ha det gott.

Tankevågor sa...

Sabina - Det verkar vara så i år att många gillade flera av låtarna. Ha en fortsatt bra vecka du med! Kram



Bettankax - Men vad kul att du är här ibland det visste jag inte! :)



Johnny - Åh, Johnny! Jag saknar dig så in i norden! NÄR ska du börja blogga igen?

Anonym sa...

Det var kvällens bästa låt, tycker jag! Bättre än originalversionen också.

Tankevågor sa...

Anonym - Jag kan hålla med dig! :-)

Anonym sa...

Maia är helt fantastisk! Har lyssnat på henne drygt ett år och gillar henne bara mer och mer.

Lullun sa...

Oj, oj. För många år utomlands för min del tror jag, för jag hänger visst inte alls med som jag gjorde. Hörde låten precis på en annan blogg, och trodde det var en utländsk förmåga. Men nu kollade jag upp henne, efter att ha läst om henne här på din blogg också, och så visade hon sig vara svensk!! Vad förvånad jag blev. Och jon hade visst sin första stora hit redan förra året...

Som gammal musiker och ljudtekniker skäms jag; jag har verkligen ingen aning om vad som hänt på den svenska musikmarknaden de senaste åren. Men tydligen har det iaf hänt minst en bra sak. Helt underbart (även om jag inte hört orginalet - the Ark var det nyaste nya, senast jag bodde i Sverige tror jag... ;-) ). Tack för tipset! Hon står nu med på listan över kommande musikinköp!