söndag, maj 13, 2007

Söndagsglimtar med Roxy


Roxy är på morgonpromenad i Bergianska Trädgården. En vacker morgon med sjöfåglar som bygger bo i vassen och småfåglar som kvittrar i träden. Ibland tänker jag att Roxy tror att hon är en fågelhund istället för vallhund. Hon tycker det är så spännande med fåglar. Undrar just om hon kommer att försöka valla måsar och ejder ute på ön i sommar.




Massor av tulpaner blommade i parken. Den här hade så fina blad tycker jag.




Häggen blommade för fullt och doftade så gott. Den här syrenen höll på att slå ut.




Så här ser det ut ibland när promenaden är över. Inte konstigt att hon ständigt och jämt hamnar i badkaret den här tjejen. Det är verkligen skönt att hon tycker om att bada.



Nybadad och kammad ligger hon där och är sååååå trött efter alla intryck och mattes pyssel med att få henne ren och torr igen. Massor av gos och kramar blir det under tiden hon blir fin i pälsen.

20 kommentarer:

Anonym sa...

Hon är bara för söt...ja jag blir sugen..men det går inte att ha flera. Jag måste hinna med dom andra också :O)

Förr sa man ju alltid "Mellan hägg och syren" men det kan man inte göra längre då båda blommar samtidigt :O)

Ha det gott

Humlan sa...

Bara fint på bild i dag! Både hund och blommor.
Men jag förstår att gosiga hunden får bada när ni kommer hem, det blir nog lite för många tassavtryck annars..

Lena sa...

:) det är väl den enda avigsidan med att ha hund, men det blir rutin det med. Sak precis ut på cykeltur med vår vilde. Det blir duschen när vi kommer hem igen.

Väldigt vackra foton!

Anonym sa...

Jösses så söt hon är, man blir ju jätte sugen på en liten vovve:)

Som vanligt helt underbara bilder.

Kram//Sabina

Annika sa...

Hon är så gullig!
Tänkte precis skriva ett medd.till dig, men så loggade du av precis när jag samlat mod...:-(

mossfolk sa...

Fina bilder idag igen. Hon är så söt Roxy! Och precis så där brukar min vovve se ut efter promenaderna... fast han är lite större och har mycket mer päls... :)

Lilla B sa...

Fina bilder och söt vovve!

Det Mörka Hotet sa...

Förstår att goesöta Roxy är trött efter alla de händelserna!


Samuel

Cornelia sa...

Jag är ingen hundmänniska men om jag skulle ha en skulle det vara en som Roxy. Hon är så söt.

Bloggblad sa...

Jag blir också hundsugen när jag ser en sån goding! Fast... jag skulle nog få spader på att tvätta tassar... Räcker så gott med att tvätta kladdigt barnbarn sisådär varannan vecka.

Evas blogg sa...

Men så fin hon är, ser lite lurig ut där på sista bilden. Eller kanske helt slut?!

Linda sa...

Men så lortig den lilla damen var :)
Skönt att hon gillar bad, annars hade det varit eländigt.
Så fina bilder och jag gillade också tulpanernas blad!

Jill Wegerup sa...

Till och med smutstass bilden är tilltalande. Vill ha en egen luddig underbar glädjespridare.

PGW sa...

Myslurven! :-)

Anonym sa...

Oj... Det var mer päls att samla smuts i än yffen... Dessutom gillar inte yffen vatten.

Men hon är sååå söt!

JULIEK sa...

Roxy er så utrolig søt altså. Man måste ju bara skratta nær man ser henne. Och de søte svarta tassarna da, inte lika hærligt at gjøra dom ren, men søta var dom. Jag hadde St,Bernhards hunder og New Foundlands hundar førut. Oj vad dom drog inn av smuts och skog och sand. Det er något annat med lill kira ja, fast hon tycker ju om at rulla seg i hestskit, så jag vet inte om det er noe bedre he he : )

Moni sa...

Dom där tassarna känner jag igen... Här badas det hund minst en gång i veckan också.
Hon gillar det inte (och ser inte klok ut när hon är blöt hihi) men hon är väldigt snäll och medgörlig som tur är.
Roxy börjar bli lite stor nu! Och är sötare än nånsin! :)

Unknown sa...

Hualigen vilken smutsig liten rackare. Tur att hon gillar att bada. Kram

Anonym sa...

Hon är så söt din Roxy och dina bilder är underbara!

Jag tror min skyddsänglar stannade hos dig! Vill du säga till dom att dom är välkomna hem igen, jag behöver dom nu!

Tankevågor sa...

Gunnel - Förstår att du blir valpsugen men T har väl nåt att säga till om också? ;-)


Humlan - Hon borde varit designad med svart päls på tassarna. ;-)


Panter - Ja det blir rutin och det är skönt att hon tycker om att bada.


Sabina - Dina killar skulle säkert också tycka det var rolligt med liten vovve....men du kanske kan låna en då och då? En med rena tassar förstås. :-) Kram


Annika - Tur att JAG är så modig då! ;-) Jätteroligt med kontakt.


Mossfolk - Då vet du hur det är. Men den här lilla tjejen kommer också att få mycket mer päls när hon blir större. Gillar din att bada?


Lilla b - Roligt att du tycker om bilderna! :-)


Samuel - Jättetrött blir hon och då är det så skönt att somna bredvid matte i soffan till slut.


Cornelia - Men vad gullig du är! Jag trodde verkligen inte att jag var någon hundmänniska jag heller förr....men nu är jag det.


Bloggblad - Men det är faktiskt inte alls så jobbigt....


Evas blogg - Ja du hon är lurig den tjejen! :-)


Lindalotta - Visst var det snygga tulpanblad! Roxy älskar faktiskt att bada...hon nästan somnar i badet när man håller på med henne.


Jill - Vet du Jill att den här damen hon sprider så mycket glädje hela tiden så det är helt otroligt.
Kanske du ska ha en liten du med? :-)


PGW - Hög mysfaktor! :-)


Monica - Som tur är så är pälsen lätt att sköta. Hon är så tålig också. Man kammar, borstar och tvättar och bökar med henne utan problem. Nej, Yffen borde ha gummistövlar! :-)


Julie - Stora hundar drar ju som sagt in mer skog det gjorde vår Briard också. Det blir nog värre här också när hon blir större. Jag brukar tänka på Kira när vi går ute på Djurgården längs vissa ridvägar. Där ligger så mycket hästskit och Roxy är lite nyfiken på det men matte skriker NEEEJ! ;-)


Moni - Irma är ju också vit och det går ju inte att ha en gråskala på dem som inte ska vara där eller hur? Det blir badet så ofta som det behövs.


Rosvik - Ja det är verkligen skönt att hon gillar det. Kram


Tina - De är redan hemskickade! De har fått avlösning här från annat håll. Tack! Jag håller tummarna för din kisse!